Faktori rangiranja koji su pojašnjeni u prethodnim tekstovima prikazani su kao vid on-site i off-site optimizacije. Danas razmatramo koji od tih faktora optimizacije mogu negativno uticati na rangiranje u pretraživaču.
Najčešći negativni faktori rangiranja su:
Skriveni tekst i / ili linkovi
Na početku razvoja pretraživača, dok nisu bili dovoljno pametni za detektovanje manipulacije rangom, jedna od strategija manipulacije se odnosila na kreiranje veb stranice sa ključnim rečima. Na ovaj način bi se kontrolisala rang lista pretraživanja. Deo te strategije uključivao je skriveni tekst sa linkovima koje su pauci mogli da vide u izvornom kodu, a koji je bio sakriven od korisnika.
Programeri bi u hederu ili futeru teksta postavljali ogroman broj ključnih reči tako što bi smanjili veličinu fonta i boju fonta prilagodili boji stranice. Tako bi ,,sakrili” ključne reči od mogućih posetilaca, a prikazali ih paucima. Na ovaj način su postizali prvo mesto u pretraživaču za svega par dana. Google međutim ne dozvoljava ovakav vid sadržaja koje mogu videti samo pauci, tako da može da penalizuje sajt ili lošim rangiranjem u pretraživaču ili potpunim izbacivanjem iz pretraživača.
Pretrpavanje ključnih reči
U prethodnom primeru smo objasnili da menjanjem veličine i boje fonta lako možemo sakriti tekst od korisnika sajta. Čak i ako ne sakrijemo ključne reči, ali ih prtrpavamo u headline tagovima, meta tagovima, title tagu ili kroz anchor tekst, sajt će i u tom slučaju biti penalizovan. Na ovaj način se može ubaciti velika količina ključnih reči, iako je sasvim izvesno da će taj postupak dovesti do penalizacije.
Skrivanje sadržaja na sajtu
Pod ovom strategijom se podrazumeva izrada nove stranice koju će indeksirati pauci, ali je korisnici neće videti. Jedini smislen razlog za maskiranje sadržaja je bio zbog sadržaja (a i celih sajtova) pravljenih u „flešu“ (flash). Međutim, izvesnije je da se skrivanje sadržaja koristi za manipulaciju rangiranjem, pa je Google morao da osmisli strože kriterijume u procesu rangiranja sajtova, a budući da je fl.
Kupovina linkova
Google-ov algoritam prati prirodne linkove koji dolaze ka Vašoj stranici. Ako je link plaćen ili u njemu ima previše ključnih reči, to je pokazatelj Google-u da pokušavate da manipulišete rangiranjem. Takođe, link može proći kao kupljen, ako se odreknemo RageRank-a. Ovo znači da putem robot.txt zadamo nalog paucima da ne indeksiraju linkove koji vode ka nama. U tom slučaju link može biti kupljen, ali nam ne nanosi štetu.
Linkovi sajtova koji nisu autoritativni, a upućuju ka našem sajtu
Ako sajt nije autoritativan, od poverenja i ima loš PageRank, a upućuje linkom ka nama, Google-u je to povratna informacija da ni naš sajt nije validan, niti od poverenja.
Linkovanje ka sajtovima koji nisu autoritativni
Ako u sadržaju teksta na našem sajtu postoji link koji vodi do drugog sajta, vrlo je bitno da taj sajt bude od poverenja, jer mi njega ne samo da ,,preporučujemo” svojim korisnicima, već mu predajemo i deo svog PageRank-a. Zato, jako je bitno sa kojim sajtovima povezujemo svoje sadržaje.
Previše optimizovan anchor tekst
Anchor tekst predstavlja tekst u okviru linka, a njegova funkcija je da informiše korisnika o sajtu na koji ga usmerava. Google-ov algoritam prepoznaje kada je anchor link pretrpan ključnim rečima ili kada isti anchor link upućuje na jedan sadržaj sa različitih sajtova. Ovo je informacija Google-u da je link kupljen, pa sajt može biti penalizovan zbog toga. Kao i kod svih drugih faktora rangiranja, i ovde je bitno da veza među sajtovima bude prirodna, kao i raznovrsnost anchor linkova koji upućuju ka sajtu. Što je raznovrsnost veća i prirodnija, to je znak Google-u da je sajt relevantan.
Nizak kvalitet sadržaja
Sadržaji lošeg kvaliteta mogu takođe uticati na rangiranje. Zato je bolje imati na sajtu nekoliko kvalitetnih tekstova, nego mnogo tekstova niskog kvaliteta.
Loše preusmeravanje korisnika
Ako su korisnici preusmereni sa jedne stranice ili sajta na neki drugi sajt koji je drugačije indeksiran od strane Google-a, sajt može biti penalizovan zbog ovog postupka.
Problem sa serverom ili učitavanjem veb stranice
Validnost stranica se garantuje i dobrim provajderom. Stranice ne bi trebalo da se učitavaju sporo ili da sadržaj na njima nedostaje, jer to odbija korisnike, a Googlu je pokazatelj da sajt nije funkcionalan. Ovo takođe utiče na loše rangiranje u pretraživaču.
Možemo zaključiti da je za uspešnu optimizaciju sadržaja potrebno da budemo taktični, ali istovremeno i upoznati sa Google-ovim pravilima rangiranja sadržaja. Ono što u startu deluje kao dobra strategija obično donese više štete nego koristi. Najviše zato što su pretraživači upoznati sa različitim strategijama manipulacije. Zato je bolje optimizovati sajt prema pravilima, imati kvalitetan sadržaj i validne linkove ka Vašem sajtu, nego trošiti vreme i novac na strategije koje će verovatno biti oktrivene i penalizovane.
Ukoliko imate pitanja u vezi sa optimizacijom za Google ili su Vam potrebne profesionalne SEO usluge, slobodno nas kontaktirajte kako bismo uradili besplatnu analizu Vašeg sajta i dali Vam predloge za optimizaciju kako biste bili rangirani bolje na Google pretrazi.