Google kao vodeći pretraživač informacija da bi način poslovanja održao nekonkuretnim često uvodi nova pravila u funkcionisanje sajtova čineći optimizaciju kompleksnijom. Optimizacija sajta poslodavcima služi za promociju proizvoda. Međutim, ako se sajt sporo učitava ili ne zadovoljava neke druge kriterijume Google smernica poslovanja, uspeh će verovatno izostati. Dakle, postavlja se pitanje kako optimizovati sajt za Google na odgovarajuć način.
Google je u stalnom redefinisanju pojma „funkcionalan sajt“. Da bi se taktično pristupilo konkurenciji na tržištu, potrebno je ići u korak sa promenama Google smernica poslovanja. Ključno je da Google ne vrednuje samo sadržaj, več i formu i funkcionalnost. U prethodnim godinama jedini uslov za uspeh je bio broj ključnih reči. Algoritam optimizacije je danas mnogo složeniji, a ključne reči su samo mali deo toga.
Google-ov algoritam prati određene elemente, a svakom od njih smo dodelili određenu vrednost. Vrednost se kreće u zamišljenom rasponu od 1 do 10 poena, u zavisnosti od značaja za optimizaciju. Na ovaj način ćete lakše razumeti kako funkcioniše optimizacija sajta.
Optimizacija sajta i broj ključnih reči na stranici
Kada je u pitanju izbor ključnih reči za web stranicu, one po svom značaju u optimizaciji dobijaju samo 2 poena. Google je dobro upoznat sa neograničenim korišćenjem ključnih reči i penalizovaće svaki sajt koji ih previše koristi. Za svaki pokušaj manipulacije ovim elementom se dodeljuje -3 poena.
Ključne reči u linkovima koje vode do sajta (anchor text)
Google ocenjuje da li su ključne reči u linkovima koje vode do određenog sajta rezultat dobrog poslovanja sajta ili rezultat ugovora i plaćanja drugom sajtu da bi oglašavao Vaš sajt. Naravno, ovim elementom je mnogo teže manipulisati, jer poslodavac ili kompanija nema slobodu izbora kao kod ključnih reči. Vrednost koja se dodeljuje ovom elementu je 6 poena za dobro poslovanje i -6 poena za manipulaciju.
Autentičnost sajta i istinitost informacija na njemu (trust and authority)
Sledeći element visoko rangiran od strane Googla je autentičnost sajta i istinitost informacija (reputacija sajta). Takozvana Google-ova „bela lista“ sajtova predstavlja primer dobre prakse ili efikasnog rada sajtova. Na njoj se nalaze sajtovi kao što su Wikipedia, CNN.com, NYTimes.com, NationalGeographic.com, Geico, Nike, Yelp, Budweiser, Amazon, Coke itd. Kako su ovi sajtovi visoko rangirani i sa izgrađenom reputacijom, to bi značilo da se svaki link sa njihovog sajta ka sajtu drugog poslodavca ili kompanije smatra istinitim i validnim. Ako sajt određene kompanije koristi link prema nekom od navedenih sajtova, to se takođe uzima kao autentičnost linka.
Kod nas se trust sajtovima smatraju sajtovi kao što su b92, krstarica.com, kupujemprodajem.com, naslovi.net, poslovi.infostud.com, limundo.com i slični. Ovakva autentičnost dobija 9 poena od 10. Takođe, ako određeni sajt u svom sadržaju ima link ka nekom od ovih sajtova i ka specifičnom sajtu poslodavca, broj poena je u rasponu od 5 do 8.
Postoje i takozvani Hub internet portali koji su posrednici između kompanija i klijenata, tačnije, njihova uloga je da na upit o kompaniji ili određenom proizvodu izbace spisak potencijalnih sajtova (kompanija) koje bi mogle da odgovore postavljenim zahtevima (na pr. yellow pages.rs, metacritic.com, mondo.rs).
Specifikacija samog domena sajta
Na posletku, Google-ova optimizacija sajta ocenjuje i specifikaciju samog domena, tačnije da li je u nazivu domena korišćena opšta (ključna) reč ili na primer naziv brenda. Logično je da ako neko u svom domenu ima samo reč „tašna“, a bavi se prodajom ženskih tašni, taj naziv domena neće mnogo doprineti rangiranju u pretraživaču, međutim, ako su u nazivu i opšta reč i ime brenda velike su šanse da će se dobro rangirati (pod uslovom da su ispoštovani i prethodni elementi optimizacije). Dobro definisan domen dobija 5 ili 6 poena od maksimalnih 10, a loše definisan domen 2 ili 3 poena.
Može se zaključiti da je cilj Google-ovih uslova optmizacije promovisanje društveno prihvatljivih stvari i socijalnih signala. Google-ova optimizacija obuhvata i suzbijanje manipulacije rangiranja u pretraživaču. Glavni cilj Google pretrage je da korisnici za svoje upite dobiju najrelevantnije rezultate za ono što su tražili, pa stoga i sve što radite na sajtu treba da bude usklađeno sa potrebama Vaših potenicjalnih posetilaca na sajtu.
Ukoliko imate pitanja u vezi sa optimizacijom za Google ili su Vam potrebne profesionalne SEO usluge, slobodno nas kontaktirajte kako bismo uradili besplatnu analizu Vašeg sajta i dali Vam predloge za optimizaciju kako biste bili rangirani bolje na Google pretrazi.