Vrste rezultata u Google pretraživaču čine informacije o web stranicama, slikama i video zapisima u skladu sa određenim upitom. Ove informacije su u većini slučajeva personalizovane i zavise od više faktora.
Faktori koji utiču na personalizaciju pretraživanja su:
- Prijavljena lokacija;
- Lokacija IP adrese;
- GPS lokacija;
- Istorija pretrage;
- Društvene mreže;
- Jezik;
- Prethodna istraživanja.
Navedeni faktori uključuju detaljne podatke o osobi koja vrši pretragu pa samim tim ovi podaci postaju kriterijum sortiranja prikazanih informacija. Dakle, ukoliko ste ulogovani na vaš Google nalog, rezultati pretrage će Vam biti prilagođeni na osnovu pomenutih kriterijuma.
Pretraživanje interneta na zadati upit (ključnu reč) rezultira određenim brojem informacija, a prikazanim u obliku teksta, slike, video ili audio zapisa.
Vrste rezultata za tražene ključne reči:
Organski (organic) rezultati
Vrste rezultata stranica koje su rangirane prema relevantnosti (google algoritmu) i posećenosti sadržaja, a ne prema oglašavanju.
Slika 1. Organski rezultati
Plaćeni oglasi
Rezultati pretrage koji prikazuju stranicu u vrhu pretraživača. Ovakav vid prikaza rezultata je plaćen i naziva se stručnije pay – per – click (PPC).
Slika 2. Plaćene stranice
Lokalno pretraživanje
Kako se mobilni telefoni sve više koriste za pretraživanje informacija, kriterijum lokalnog pretraživanja je postao jako bitna komponenta u sortiranju informacija koje će se prikazivati. Kad god Google nema jasan upit lokalnog tipa, koristiće kombinaciju sledećih elemenata: plaćenih stranica, organski najrelevantnijih stranica, stranica koje se bave prodajom određenih predmeta (ako je na primer tražena reč: nameštaj), mapu lokalnog mesta i opšte mape.
Slika 3. Kombinacija elemenata kada ne postoji jasan upit lokalnog tipa
U slučaju da je upit lokalnog tipa, onda Google prikazuje rezultate pretrage na lokalnom nivou. Budući da se mi nalazimo u Novom Sadu, tačnije u Petrovaradinu, Google nam je na upit „pizza“ ponudio picerije u Novom Sadu iako nismo uneli „pizza Novi Sad“. Kao što se može videti, prvo organski rezultat je bila facebook stranica picerije upravo iz Petrovaradina.
Slika 4. Rezultati pretrage na lokalnom nivou
Vesti i najnovije informacije
U specifičnim situacijama, za određene upite kao što je na primer rezultat utakmica, Google prepoznaje da li je to upit kome je odmah potreban odgovor ili samo najpopularniji izvor koji govori o tome. Pa tako ako je upit postavljen u periodu kada je vest o utakmici relativno nova, rezultati u pretraživaču će izgledati ovako:
Slika 5. Instant odgovor u skladu sa traženim upitom
Nakon mesec dana, rezultat za ukucanu reč „Superbowl“, nije više instant odgovor (rezultat sa utakmice), već su rezultati organski sadržaji, odnosno najrelevantnije stranice u vezi sa traženim upitom.
Slika 6. Relevantni sadržaji u skladu sa traženim upitom
Rezultati kupovine
Ako se u Google pretraživaču ukuca naziv i šifra proizvoda, prikazuju se najpre plaćeni oglasi, pa potom organski rezultati za taj proizvod.
Slika 7. Plaćeni i organski rezultati dobijeni za naziv i šifru ukucanog proizvoda
Podaci u pretraživaču koji su dostupni i na društvenim mrežama (Facebook, Twitter, Google plus)
Cilj objedinjavanja ovih informacija je pružanje instant odgovora onome ko postavlja upit tako da nema potrebe da se napušta pretraživač da bi se došlo do željenih informacija.
Slika 8. Informacije dostupne na društvenim mrežama, Facebook i Twitter za ukucan upit „novak djokovic“
Instant odgovor i informativne sekcije
Kada se u pretraživaču postavljaju pitanja, Google će ponuditi dve mogućnosti: instant odgovor i detaljnije objašnjenje u okviru informativne sekcije (sa desne strane prikazanih rezultata).
Slika 9. Instant odgovor
Slika 10. Informativna sekcija
Ime brenda u pretraživaču
Kada se ukuca ime brenda u pretraživaču, bez obzira da li je pretraživač Bing, Google ili Yahoo, svi prikazuju rezultate specijalno prilagođene imenu brenda ili njegovom proizvodu. U ovim situacijama, uvek će na vrhu pretraživanja biti firma čiji je to brend, pa onda svi ostali rezultati, bili oni plaćeni ili ne.
Slika 11. Ime brenda u pretraživaču
Najnovije informacije – vesti
Kada se pretražuje određena tema, dobijeni rezultati odgovaraće najnovijim informacijama u vezi sa temom, na primer vesti.
Slika 12. Najnovije informacije
Najnovije informacije u skladu sa individualnom istorijom pretrage
Ako se u pretraživač ukuca ključna reč, koja je za Google suviše opšta, na primer reč ,,dodir“, onda će Google u većoj meri za kriterijum pretrage da koristi individualnu istoriju pretrage i druge personalizovane faktore, kako bi prikazao najrelevantnije informacije za traženu reč.
Slika 13. Najnovije informaciije u skladu sa individualnom istorijom pretrage
Kada optimizujete sajt za željene ključne reči, potrebno je da uzmete u obzir sve navedene načine prikaza informacija, jer oni predstavljaju potencijalna mesta prikaza informacija i o Vašem sajtu. Dakle, fokus na pozicioniranje u organskoj pretrazi bi predstavljao samo mali deo optimizacije za prikaz Vašeg sajta na rezultatima Google pretrage.
Ukoliko imate pitanja u vezi sa optimizacijom za Google ili su Vam potrebne profesionalne SEO usluge, slobodno nas kontaktirajte kako bismo uradili besplatnu analizu Vašeg sajta i dali Vam predloge za optimizaciju kako biste bili rangirani bolje na Google pretrazi.