Rangiranje veb stranica (Page Rank) i Google algoritam

  • Početna
    /
  • Rangiranje veb stranica (Page Rank) i Google algoritam
Rangiranje veb stranica

Google koristi nekoliko algoritama za rangiranje veb stranica. Najstariji i najpoznatiji od svih njih je Page Rank. Page Rank dodeljuje vrednosti od 1 do 10 koje pokazuju relativnu važnost stranice. Na primer, stranica koja je ocenjena sa 7 na skali Page Rank (izražena kao PR7) smatra se važnom stranicom. Svaka veb stranica ocenjena PR8 ili više smatra se veoma važnom stranicom.

Stranice se rangiraju na sledeći način:

Rangiranje stranica

Slika 1. Rangiranje stranica

Evo nekoliko primera poznatih brendova i njihovog odgovarajućeg PageRank-a. Kao što vidite, njihove početne stranice variraju od važnog do veoma važnog.

PR6 – GEICO.com, RedBull.com, TacoBell.com Evo nekoliko primera poznatih brendova i njihovog odgovarajućeg Page Rank-a. Kao što vidite, njihove početne stranice variraju od važnog do veoma važnog.

PR7 – GE.com, IellovPages.com, TheOnion.com, NFL.com, PGA.com, McDonalds.com

PR8 – eBai.com, bing.com, Slate.com, NASA.gov, NBA.com, Veather.com

PR9 – NITimes.com, Iahoo.com, Vikipedia.com, CNN.com, Amazon.com, facebook.com, ioutube.com, Coke.com

PR10 – Google, tvitter.com

Rangiranje veb stranica – Google definicija

,,Rangiranje veb stranica (Page Rank) razmatra broj i kvalitet linkova na stranici kako bi procenio koliko je važna veb stranica. Osnovna pretpostavka je da će najvažnije veb stranice verovatno dobiti više linkova sa drugih veb stranica.” Takođe, što su stranice koje linkuju ka Vašem sajtu bitnije, to će rangiranje Vašeg sajta biti bolje u pretraživaču. Međutim, ako određeni sajt linkuje ka više sličnih sajtova, uključujući i Vaš, onda procenat veze neće biti visok. Na primer, nije isto ako bitan sajt linkuje samo ka Vama, pa dobijete recimo 9% veze ili kada sajt linkuje ka Vama i drugim sajtovima, onda ćete dobiti 3-4% veze. Da se značaj veze ne bi gubio, postoji mogućnost da se Google-u kaže da ignoriše anchor text putem „nofollow“ komande. To bi izgledalo ovako:

<a href="signin.php" rel="nofollow">sign in</a>

Opciju nofollow treba koristiti u sledećim slučajevima:

– Kada Vaša stranica linkuje ka loše rangiranim stranicama. Ako je Vaš sajt autoritativan i linkuje ka mnogo stranica koje nisu dobro rangirane, postoji rizik da lošeg rangiranja Vaše stranice, jer je povezana sa sajtovima čiji sadržaji nisu kvalitetni. Sa opcijom nofollow u mogućnosti ste da izbegnete ovaj problem.

– U situacijama kada Google dolazi na Vaš sajt i putem crawlera (paukova) pretražuje sajt. U ovom slučaju bi trebalo naredbu ,,nofollow” dati za linkove ,,pretplati se” ili ,,registruj se”, pošto pauci ne mogu da koriste te linkove.

– Ako na sajtu imate plaćeni link, potrebno je upotrebiti opciju ,,nofollow”.

Ono što može promeniti rang sajta preko noći je izmena Google-ovog algoritma. Neka ažuriranja su mala i skoro neprimentna, dok su neke promene tolikih razmera da imaju čak i svoja imena, poput: Hummingbird, Penguin, Panda, Phantom, Dewey, Buffy, Big Daddy, Jagger, Gilligan, Bourbon, Allegra, Brandy…

Kako je nemoguće da prevarimo Google-ov algoritam, ostaje nam da pratimo promene i pravila kreiranja sadržaja na internetu koju menja i ažurira Google. Međutim, bez obzira na promene koje su se desile, Google-u je i dalje bitno kada rangira Vaš sajt da sajtovi od kvaliteta i poverenja linkuju ka Vašem sajtu. Na taj način, Google dobija informaciju da je sajt bitan, pouzdan i zaslužuje da bude viđen. Visokim rangiranjem u pretraživaču, Google pokazuje da Vam veruje, a ako Vam veruje Google, verovaće i svi ostali.

Ukoliko imate pitanja u vezi sa optimizacijom za Google ili su Vam potrebne profesionalne SEO usluge, slobodno nas kontaktirajte kako bismo uradili besplatnu analizu Vašeg sajta i dali Vam predloge za optimizaciju kako biste bili rangirani bolje na Google pretrazi.

Podelite ovaj članak

Pročitajte ostale članke

Kontaktirajte nas

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.