You are currently viewing Instagram – kako smo dobili drugi Facebook?

Instagram – kako smo dobili drugi Facebook?

Instagram, kao jedna od najčešće korišćenih društvenih mreža današnjice koja danas broji preko 800 miliona aktivnih korisnika, pokrenuta je 6. oktobra 2010. godine.

Fotografije, storiji i boomerang

Pored obrade i deljenja fotografija, od juna 2013. godine Instagram omogućava i deljenje video zapisa maksimalne dužine do 15 sekundi, a danas je na Instagramu moguće okačiti snimke koji su dužine trajanja i do jedne minute. Takođe, ova društvena mreža omogućava i postavljanje tzv. „storija“, čiji kvantitet može biti neograničen, a postavljeni storiji (dakle, fotografije ili snimci – bumerang snimak, usporeni snimak, snimak koji se reprodukuje unazad) nestaju posle isteka 24h od vremena postavljanja.

Pored toga, nudi se i opcija postavljanja lokacije kao i unos različitih tekstova, nalepnica i emotikona na objavu. Moguće je lajkovati i dodati komentar na tuđe fotografije ili video snimke, kao i odgovoriti nekome na postavljeni „stori“. Popularnost reči hešteg, engl.hashtag stečena je upravo pomoću Instagrama, i ona pruža korisnicima mogućnost da drugi jednostavno pronađu objave sa specifičnom temom ili sadržajem.

Instagram filteri za obradu snimaka ili fotografija

Neposredno pred samo postavljanje fotografija ili video snimaka, korisnici imaju opciju da, ukoliko žele, izaberu odgovarajući filter. U ponudi su:

  1. Amaro (dodaje svetlo na objavu, sa fokusom na sam centar),
  2. Mayfair (aplicira nežnu, mlaku rozikastu boju),
  3. Clarendon (intenzivira senke i osvetljava vrhunce objave- prvobitno je objavljen samo kao filter za video zapise),
  4. Gingham (daje žućkastu nijansu kada se koristi na tamnoj objavi, dok svetlijoj objavi daje divan izgled),
  5. Moon (crno-bela verzija efekta Gingham),
  6. Perpetua (daje objavama pastelni izgled; ovaj filter je idealan za portrete),
  7. Stinson (suptilni filter koji posvetljava objavu, delimično ispirajući boje),
  8. Earlybird (daje objavama arhaični izgled),
  9. Lark (desatuira crvene boje dok naglašava plavu i zelenu – izuzetno je povoljan za oživljavanje pejzaža),
  10. Reyes (daje objavama prašnjav, vintidž izgled),
  11. Juno (omogućava isticanje toplih boja, a takođe daje beličasti sjaj),
  12. Slumber (desatuira objavu),
  13. Cream (daje objavi tzv.”kremast” izgled koji istovremeno odiše i hladnoćom i toplotom boja),
  14. Ludwig (blago nagoveštava desaturaciju koja poboljšava svetlost objave),
  15. Aden (ovaj filter daje plavo/zeleni prirodni izgled),
  16. Rise (dodaje sjaj objavi, sa nežnim osvetljajima subjekta),
  17. Valencia (daje izbledeli izgled objavi time što povećava ekspozituru subjekta),
  18. Hudson (omogućava pojačanje senki na objavi),
  19. X-Pro II (pojačava boje sa zlatkastom tintom, visokim kontrastom kao i blagom vinjetom dodatom na ivicama), Lo-fi (pojačava boju i dodaje jake senke kroz korišćenje saturacije i povećanje temperature),
  20. Nashville (daje toplinu objavi, smanjuje kontrast i povećava ekspozituru kako bi objavu načinio “nostalgičnom”).

Opcije se odlikuju raznovrsnošću od promene boje, kontrasta i saturacije fotografije do jednostavne promene rama ili veličine fotografije. Koliko su opcije Instagrama ekstenzivne, govori i podatak da su pređašnje fotografije bile kvadratnog oblika, a od 2015. godine moguće je otpremiti datoteku u punoj veličini.

Instagram Explore

U junu 2012.godine, „istaži“ (engl.explore) opcija je predstavljena, prikazujući razne varijacije sadržaja fotografija i video snimaka, uključujući popularne fotografije sa lokacijom u blizini, popularne heštegove i mesta kao i naloge za preporučujuće video zapise.

Arhiviranje objava i Instagram karusel

Od februara 2017.godine, prinova Instagramu je mogućnost da korisnici postavljaju do 10 fotografija u jednoj objavi, gde se listanje vrši jednostavnim prevlačenjem preko ekrana. U maju pomenute godine, Instagram je objavio novu komandu koja privatno arhivira objave. Ovako sačuvane fotografije ili video snimci skladište se u posebnom delu u „Arhiviranim objavama“ na ličnom profilu.

Instagram direct – privatne poruke

Komunikacija, osim komentarisanjem objava, moguća je i preko Instagram Direkta (engl.Instagram Direct). Naime, u pitanju je privatna komunikacija u kojoj se pored dopisivanja mogu slati fotografije ili videi koji posle 2 pregleda nestaju. Ukoliko korisnik uradi snimak ekrana prilikom gledanja primljenje fotografije ili video zapisa, notifikacija o tzv.“skrinšotu“ će stići pošiljaocu. Takođe, moguće je ostvariti komunikaciju i sa više ljudi, odnosno formirati grupni čet.

Instagram za poslovne profile i socijalne mreže

Kako bi koristio pogodnosti ove društvene mreže, korisnik treba da ima svoj lični nalog. Za pristup profilu, potrebno je uneti šifru, kao i korisničko ime ili e-mail adresu ili pak broj telefona. Takođe, moguće je povezati Instagram nalog sa profilima na ostalim društvenim mrežama, kako bi se fotografije ili video zapisi šerovali i na drugim nalozima poput Fejzbuka, Tvitera Tamblra (engl.Tumblr)… Takođe, moguće je napraviti i biznis profil, za promovisanje određenog sadržaja, jednostavnim odabirom opcije „Pređi u poslovni profil“ na svom ličnom nalogu.

Ko je napravio Instagram?

Tvorci ove uspešne aplikacije su Kevin Sajstrom (Kevin Systrom) i Majk Krajger (Mike Kreiger), dvojica programera iz SAD-a. Međutim, današnji vlasnik ove društvene mreže je Facebook Incorporated. Veličina pomenute društeve mreže je 61.9 MB, a dostupna je na 33 različitih jezika. Opciju instalacije pre su imali samo korisnici iOS operativnog sistema, a verzija za korisnike Androida izdata je 2 godine kasnije, aprila 2012. godine. Od oktobra 2016. godine, ova aplikacija je proširena i na Windows 10.

Statistika

Statistički podaci pokazuju da su korisnici Instagrama podeljeni i da 50% korisnika čine osobe sa iOS operativim sistemom i 50% korisnika sa Android operativnim sistemom. 68% Instagram korisnika čine osobe ženskog pola, dok su svega 32% muškarci. Ova društvena mreža više privlači mlađu populaciju, stoga je procentualno oko 90% korisnika ispod 35-e godine života. Iako je Instagram izuzetno popularan, u poređenju četiri najpopularnije aplikacije za deljenje slika dobijeni podatak pokazuje da se samo 7% dnevnog objavljivanja fotografija objavi na njemu. Korisnici koji žive u urbanim gradovima, kojih čini 17%, više koriste ovu aplikaciju, dok korisnika iz predgrađa i ruralnih oblasti ima 11%.

Aplikacija godine

Društvena mreža Instagram proglašena je aplikacijom godine za 2011.

Оставите одговор