Instagram biznis profil kako mu i samo ime kaže vezan je za poslovne aktivnosti, a osmišljen je sa ciljem razdvajanja privatnog od poslovnog profila. Instagram je sa početka bio orijentisan samo na privatne naloge, osmišljen sa ciljem deljenja informacija među korisnicima. Međutim, vremenom, kako se kao platforma pokazao efikasnim, javila se potreba za uvođenjem Instagrama i u poslovne svrhe. Tačnije, može se reći da se ta potreba javlja, onda kada su ljudi svoje privatne profile počeli da pretvaraju u poslovne, a ono što je definitivno loš marketing je mešati privatno i poslovno.
U nekim situacijama, ovo može biti dobro, na primer imate poslastičarnicu i pokazujete svojim pratiocima, vredno osoblje kako radi i trudi se da što kreativnije napravi neku dekoraciju. U tom slučaju, deljenje privatnosti sa pratiocima može povećati prodaju, budući da tako pokazujete i drugi deo posla koji nije tako savršen kao na slikama. Međutim, ako su slike koje delite sa svojim partiocima isključivo lične ili pokazuju neke Vaše stavove na različite društvene probleme, to neće biti tako dobar marketing, osim ako niste influenser.
Instagram biznis profil u 2016. godini
Pojava biznis instagram profila se javlja 2016. godine, da bi već do jula 2017. godine, bilo preko 15 miliona poslovnih naloga. To je prilično neverovatan podvig, iako nije potpuno iznenađujuće. Sa Instagram biznis profilom mogu se dobiti važni podaci o pratiocima i njihovim aktivnostima i objavama, ali mogu se promovisati i različite objave i time uvećavati posao. Putem Instagram biznis profila u mogućnosti ste da unapred zakažete vreme objavljivanja posta, , možete pratiti performanse pomoću analitike, besplatno i lakše optimizovati svoje aktivnosti.
Dok poslovni nalozi nude veliki broj naprednih funkcija, kao što su analitike i reklame, personalni nalozi su mnogo jednostavniji. Jedna od najboljih poslovnih mogućnosti Instagram biznis profila je ugrađen dodatak za analizu aplikacije koja pruža detaljne informacije o tome ko su Vaši pratioci, u kom vremenskom periodu su online itd… Takođe, ovaj nalog nudi širok spektar oglasa Instagrama. Odnosno, Instagram koristi moćne oglašavačke alate kao što je Facebook, tako da možete podesiti, pokrenuti i pratiti kampanje na isti način kao i oglase na Facebook-u. Moguće je dodati linkove i na Instagram storije.
Instagram dozvoljava svim poslovnim nalozima sa 10 000 ili više pratioca dodavanje linkova na storiju. Pre je ova mogućnost bila dostupna samo za određene profile. Takođe, u roku od 30 minuta moguće je zakazati objave na Instagramu za celu nedelju, što umnogome olakšava posao, jer ostaje više vremena za aktivni angažman sa Instagram zajednicom i pratiocima Vašeg naloga.
Prednosti i mane Instagram privatnih i poslovnih profila
Prednosti:
- Personalni Instagram nalog:
Odlikuje se jednostavnošću. Nema iskačućih pitanja za promociju objava. Nema grafika i dijagrama. Sloboda objavljivanja bilo čega. Ovo je izuzetno bitno ukoliko ste npr. jedinstveni bloger sa svojim ličnim brendom.
- Poslovni Instagram nalog:
Mogućnost korisnika da saznaju više i povežu se sa svojim pratiocima. Za preduzeća je veoma vredna jednostavna mogućnost praćenja utisaka, dostignuća i angažovanja preko mobilne aplikacije: npr. Free Instagram Analytics. Mogućnost dodavanja linkova na Instagram storije (ukoliko imate više od 10 000 pratioca). Ovo je trenutno izuzetno aktuelno budući da daje mogućnost širenja posla, prodaju proizvoda itd…
Mane:
- Personalni Instagram nalog:
Personalni Instagram nalog ne nudi mogućnost oglašavanja proizvoda i promovisanja proizvoda. Nemanje podataka o pratiocima i njihovim aktivnostima otežava kreiranje bilo kakvih kreativnih sadržaja koji bi privukli i druge članove.
- Poslovni Instagram nalog:
Potrebno je imati već oformljenu Facebook stranicu sa kojom ćete moći da spojite Poslovni Instagram nalog, tačnije Instagram ne deluje nezavisno od Facebook-a.
Veza Facebooka i Instagrama
U kreiranju Facebook oglasa postoji mogućnost izbora opcije oglašavanja i na Instagramu. Kako je uveden Explore Feed kao opcija na Facebook-u, analitika pokazuje da veći broj korisnika reaguje (lajkuje i komentariše) na oglašavani post, nego korisnici na Facebook-u. Explore Feed je kao što smo kroz prethodne tekstove pojasnili uneo veliku pometnju u procesu reklame. Explore Feed je ostavio iza sebe uplašenu marketinšku zajednicu sa novim strategijama privlačenja svežih lajkova i komentara.
Za sada, osim ako ne uložite mnogo novca, veći broj organskih, prirodnih reakcija na post dobićete preko Instagrama. Međutim, te reakcije budu brzo zaboravljene, a Vaša reklama utopljena u moru drugih reklama. Važno je imati dobru strategiju koja ne uključuje samo finansijski plan, već i solidno poznavanje rada ove dve mreže. Osim toga, najbitnija je slika i prvi utisak koji reklama ima na korisnika Instagrama. Ako ste prošli prvi stepen selekcije, korisnik Instagrama dalje ocenjuje sadržaj, formu i na kraju korisnost.
Analitika koju nudi Instagram poslovni profil pruža značajne informacije o ponašanju potencijalne publike kojoj se obraćate. To dalje znači da će kreiranje sadržaja za komunikaciju sa ciljnom publikom, u budućnosti, biti mnogo jednostavnije i lakše. Naravno, da bi se govorilo o bilo kakvom online poslovanju, potrebno je unapred popuniti Instagram profil. Sadržaji na Vašem Instagram profilu treba da na praktičan način prezentuju Vaš rad. Kada je estetika i ,,higijena“ Instagram naloga u pitanju ona zahteva neka nova pravila, tehnike i načine postavljanje fotografija kako bi asocirale na kvalitet, estetiku i umetnost.