Instagram je najpopularnija društvena mreža. Dokaz za ovu izjavu je 500 miliona aktivnih korisnika na dnevnom nivou. Postavlja se pitanje šta Instagram pruža korisnicima i koji su motivi za njegovo korišćenje. Pored toga što je jednostavan, osnovna osobina Instagrama je vizualnost. Mnoge studije su do sada pokazale da ljudi najbolje reaguju na vizualni sadržaj. Primećena je tendencija da mozak čak i od tekstualnog zapisa pravi slike koje će mu pomoći da lakše razume i zapamti sadržaj.
Imajući sve ovo u vidu, logično je bilo da Instagram za kratko vreme preuzme vodeću ulogu na društvenim mrežama, zamenjujući čak i Facebook. Sa marketinške strane, psihološki uticaj slike može da usmeri ponašanje budućih klijenata, jer je funkcija slike da probudi određenu emociju i izazove određenu reakciju na proizvod. Ne postoji taj marketing stručnjak koji Vas neće savetovati da slika treba da bude kvalitetna i što živopisnija, jer se po nečemu mora izdvojiti od svih ostalih slika na Instagramu.
Sve ovo dobija mnogo veći značaj kada uzmete u obzir i činjenicu da vrlo verovatno niste jedini koji prodaje određeni proizvod ili se bavi nekim poslom. Konkurencija je velika kao i tržište, a korisnici istrenirani za detalje i kvalitet, što stvara veliki pritisak na poslodavce. Bar kada su društvene mreže u pitanju, potrebno je da budete aktivni, ažurni, profesionalni i dosledni u svemu što radite, a na sve to potrebno je pokazati kvalitet i trajnost.
Instagram grid
Iako ne možemo uticati na kvalitet Vašeg proizvoda (s obzirom da je taj deo isključivo na Vama), naš posao je da Vam pomognemo da izgradite svoj stil, brend i jedinstvenu Instagram reputaciju, a primenjujući savete iz našeg bloga. Kako danas pišemo o Instagramu i vizuelnom identitetu, cilj nam je da Vas uvedemo u pojavu koja se zove Instagram grid, te Vam ukažemo na načine prikazivanja slika na profilu koje će potencijalno privući više korisnika.
Suština Instagram profila je da se sastoji od slika koje su tako reći nasumično uploadovane, spram Vaših potreba ili potreba posla. Ako nasumično delite slike na svom profilu ono što će se desiti je da će profil izgledati pomalo neuredno, pogotovo ako ima mnogo tamnih slika ili mnogo svetlih slika, treba napraviti neku ravnotežu između svetlih i tamnih tonova tako da deluju primamljivo za posmatrača.
Takođe, možete namerno uploadovati slike takvim redom, da se na profilu vidi određeni šablon. Taj šablon zovemo Instagram grid i da biste od svog profila dobili nešto nalik primerima koje ćemo Vam pokazati potrebno je najpre skinuti aplikaciju koja se zove Preview app.
Ona Vam omogućava da izaberete određeni šablon po kome će se slike videti na Instagramu, kao i dominantne boje. Na taj način kreiraćete grid (šablon) koji je specifičan samo za Vaš posao, čime ćete biti prepoznatljiviji. Osim toga, stvaranje gridova na Instagram profilu je dobar način da održite profil jednostavnim.
Instagram profil možete uređivati i bez navedene aplikacije, ali svakako možete probati i videti koje opcije nudi. Od gridova koji inače postoje na Instagramu, izdvajamo Vam osam različitih primera profila.
Jednostavan grid
Ovaj grid uključuje uploadovanje slika prema Vašim potrebama i željama, a jedino na šta treba obratiti pažnju je tip filtera i boje. Suština je da se odlučite za par srodnih filtera i boja i koristite ih prilikom obrade fotografija pre samog deljenja na profil. Više o Instagram filterima možete pogledati u našem prethodnom blogu.
Slika 1. Jednostavan grid
Slika 2. Jednostavan grid
Slika 3. Jednostavan grid
Dijagonalni grid
Ovaj grid kao što i samo ime kaže zahteva deljenje fotografija tako da su vizualno u dijagonali. Ovaj šablon stvara osećaj preglednosti, ravnoteže i jednostavnosti.
Slika 4. Dijagonalni grid
Slika-citat grid
Ovaj prikaz fotografija je zasnovan na principu jedne slike i slike sa tekstom. To ne mora uvek biti slika sa tekstom, može biti kontrasna fotografija (na primer, slike se uploaduju redosledom, crno-belo-crno).
Slika 5. Slika citat grid
Slika 6. Slika citat grid
Red po red grid
Ovaj šablon se zasniva na pravilu da se redovi naizmenično popunjavaju sličnim fotografijama. Pa tako prvi red mogu činiti tri fotografije na primer, šume, a drugi red, tri fotografije slike sa tekstom. Naravno, slika sa tekstom se može zameniti slikama neke druge boje. Najvažnije je da znate da nema pravila u tipu slika koje koristite, već samo u šablonu njihovog postavljanja.
Slika 7. Red po red grid
Linija u sredini grid
Ovaj grid se zasniva na takvom redosledu fotografija da je konačan izgled profila takav da se primećuje linija među fotografijama. Tu liniju mogu činiti fotografije slične boje ili fotografije sa nekim tekstom, citatom i slično.
Slika 8. Linija u sredini grid
Duga grid
Suština ovog šablona je imitiranje duginih boja, tačnije efekat prelivanja boja.
Slika 9. Duga grid
Grid različitih oblika
Ovaj grid Vam omogućava da uplodujete slike, ali tako da dobijete oblik kruga ili linija među slikama.
Slika 10. Grid različitih oblika
Puzzle grid
Ovaj šablon se zasniva na uploadovanju delova neke fotografije, tako da kada se svi delovi uploaduju dobijate jednu veliku sliku na svom profilu.
Slika 11. Puzzle grid
Instagram grid Vam omogućava da izgradite čist, vidljiv i jednostavan vizualni stil koji prodaje proizvod. Međutim, pre toga valjalo bi ispitati i ciljnu grupu, konkurenciju, kao i potrebe klijenata i spram toga prilagoditi boje, filtere i određeni grid.
Jedino tako ćete moći da kreirate jedinstveni vizualni identitet koji će Vas izdvojiti od konkurencije i već viđenih slika. Instagram grid Vam omogućava da budete kreativni i inovativni na jednostavan način, budući da je Vaše samo da odaberete slike, a ostatak posla će Preview aplikacija uraditi za Vas.