Instagram je postao vodeća platforma za promociju postova i razvijanje biznisa. Marketinški stručnjaci upozoravaju da će Instagram u potpunosti zameniti Facebook. Razlog tome je što sve veći broj korisnika koristi svoje mobilne telefone za pretraživanje informacija i proizvoda, a Instagram aplikacija se u tome pokazala kao najkorisnija.
Druga stvar je što je Instagram sačinjen od slika, što je slika lepša i primamljivija korisnicima više će biti lajkova. Ako ste povezali Facebook stranicu i Instagram nalog, u mogućnosti ste da i sami pratite ponašanje pratilaca, te objavljujete slike u vreme kada su oni najaktivniji.
Ko mi je konkurencija?
Pre nego krenete sa bilo kakvim oglašavanjem na Facebook-u ili Instagramu, potrebno je istražiti konkurenciju. Da biste to uradili na Instagramu, sve što treba da uradite je da ih zapratite i vidite na koji način komuniciraju sa korisnicima, kao i koje tipove slika stavljaju na svoj nalog.
Hootsuite aplikacija
Slika 1. Hootsuite aplikacija
Sjajna aplikacija koja Vam pomaže u praćenju konkurencije je Hootsuite aplikacija. Putem ove aplikacije na kontrolnoj tabli možete pratiti postove konkurencije. Ova aplikacija Vam pomaže i da utvrdite u koje doba dana korisnici najviše interaguju sa Vašim profilom, i spram toga definišete postovanje budućih Instagram objava.
Slika 2. Hootsuite haštag
U slučaju da se koristite brendiranim haštagovima putem kojih promovišete naziv svog profila ili nešto po čemu ste autentični, ova apikacija Vam pomaže da analizirate koliko ljudi koristi Vaš hašteg i u kojim situacijama. Ovo Vam pomaže da dobijete bolji uvid u ponašanje zajednice koju izgrađujete oko Vašeg instagram naloga.
Aplikacija nudi mogućnost besplatnog korišćenja u periodu od 30 dana za maksimum 3 instagram profila, a plaćena verzija uključuju 10 dolara mesečno za vođenje 10 profila i 99 dolara mesečno za vođenje 50 profila.
Sendible aplikacija
Sendible aplikacija je slična Hootsuite aplikaciji, s tim da dozvoljava integraciju Canve u sebe (program za obradu slika) i lakše objavljivanje slika na različitim Instagram profilima.
Slika 3. Sendible aplikacija
Dovoljno je samo da otvorite aplikaciju, selektujete profil koji Vam je potreban i objavite sliku, kao na primeru:
Slika 4. Sendible aplikacija – postavljanje fotografije na profil
Mesečna pretplata je 24 dolara i uključuje mogućnost vođenja četiri profila.
Later aplikacija
Slika 5. Later aplikacija
Later aplikacija Vam omogućava da za maksimum 30 slika zakažete kada će se prikazivati. Za razliku od drugih aplikacija, ova aplikacija je besplatna za zakazivanje objava do 30 slika i dozvoljena je samo za jedan profil. U slučaju da želite da koristite više profila i objavljujete više od 30 slika, dodatne pogodnosi se plaćaju i to od 9 dolara do 49 dolara mesečno, gde možete voditi do pet različitih profila i zakazivati objave za neograničen broj slika.
Vizuelni identitet Instagrama
Pored ovih tehničkih stvari koje uključuju praćenje konkurencije i zakazivanje objave slika, postoje i aplikacije koje se isključivo odnose na vizuelni identitet Instagram naloga. Ove aplikacije Vam omogućavaju da obradite slike, koristitie različite filtere i mnoge druge mogućnosti što samim tim donosi i bolji marketinški izgled celog posla.
Način na koji raspoređujete slike na svom profilu, boje koje koristite, pa čak i fontovi, njihova veličina i izgled umnogome formiraju odnos Vaših pratilaca prema Vama i izgled Vašeg brenda na Instagramu. Postoje različite prostorne organizacije slika koje dodatno mogu da ožive Instagram profil, o čemu ćemo pisati u narednom blogu, za sada je najvažnije da izaberete one aplikacije koje će Vam biti od pomoći da što uspešnije izgradite svoj profil
Instagram aplikacija ima ugrađene filtere koje možete koristiti prilikom obrade slika. Više o njima možete pročitati u našem tekstu: Instagram – kako smo dobili drugi Facebook?
Layout aplikacija
Posebno popularna aplikacija je Layout koja omogućava da napravite kolaž od više slika, i korišćenjem određenih filtera napravite zanimljiv sadržaj koji će se svideti Vašim pratiocima.
Boomerang aplikacija
Pored ove aplikacije, postoji i Boomerang aplikacija koja funkcioniše po principu kratkog videa ili gif-a, koji se vrti napred-nazad. Može se korstiti za kratak prikaz nekog proizvoda koji želite da podelite na svom profilu, iako je njegova izvorna uloga bila lične prirode.
Repost aplikacija
Veoma značajna aplikacija, koja se najčešće koristi kada su u pitanju nagradne igre ili neki vid promocije preko Instagrama je i Repost aplikacija. Ova aplikacija služi da podelite svoje omiljene video zapise, slike ili citate na svom profilu, sa haštagom #repost u kome navodite originalni Instagram profil. Ovo dakle nije moguće uraditi sa originalne Instagram aplikacije, već je potrebno instalirati novu, Repost aplikaciju.
Flipgram aplikacija
Flipgram aplikacija služi za kreiranje slika u nizu, kao slideshow-a za Instagram.
Prednost Boomeranga, Flipgrama, Repost-a, Layout-a je što su besplatne aplikacije. Pored navedenih, marketinški stručnjaci predlažu i druge aplikacije, koje se mahom koriste za obradu slika, a to su Prisma i PicsArt aplikacija.
PicsArt je veoma kompleksna aplikacija koja omogućava pregršt novih i zanimljivih funkcija za obradu slika, počev od filtera za slike, preko okvira za slike, dodavanja, isecanja, kopiranja i ostalih operacija u radu sa slikama. Može se reći da je ovo android verzija foto šopa.
Instagram iako jednostavan za upotrebu, traži vreme i edukaciju iz oblasti marketinga na novoj platformi. Pravila koja važe za Facebook ne važe nužno i za Instagram i zato je bitno da pratimo nove trendove kako bismo se prilagodili promenama. Najvažnije pravilo marketinga je dostupnost i vidljivost, a to ćemo postići jedino ako pratimo savremene trendove i ako koristimo funkcionalna pomoćna sredstva. Mi smo izdvojili najpraktičnije aplikacije koje Vam mogu olakšati posao i uštedeti vreme. Ostaje samo da napravite dobar plan i lansirate kvalitetan sadržaj.