Insta storiji dobijaju sve više na značaju kada je u pitanju oglašavanje putem Instagrama. Marketinški stručnjaci ,,Insta stori“ zovu platformom u okviru platforme (Instagrama). Iako deluje kao potpuno bezazlen niz slika i snimaka koji vas upoznaju sa životom ili poslom neke osobe ili brenda, zapravo predstavljaju mnogo više od toga. Pravila koja se odnose na marketing oglašavanje najčešće podrazumevaju doslednost u oglašavanju i zanimljiv sadržaj. U svetu marketinga koji u većini situacija preuzima Instagram, kratak video počinje da dobija mnogo više na vrednosti.
Instagram = Slika
Instagram je pretežno slikovna platfoma, i nastao je kao takav, iako nudi mogućnost dužine videa do skoro 1 minut, to nije nešto što će privući korisnike, osim ako brend nije izgradio takvu reputaciju da bi trebalo gledati video na njihovom profilu. Glavni akcenat u kontaktu sa klijentima je održavanje njihove pažnje, a to je najbolje raditi putem storija koji inače omogućavaju klijentima da vas upoznaju i opredele se da li će vas i dalje pratiti ili ne.
Facebook stori VS. Instagram stori
Facebook storiji još uvek nisu dobili toliko na značaju, pa ih možemo nazvati više informativnom platformom gde eventualno možemo klijente obavestiti šta da pogledaju ili urade. Call to action postupci gde zapravo šaljemo ljude sa jedne platforme na drugu može biti jako učinkovito za kreiranje navike ka vašem brendu. Ipak, šetanje korisnika po društvenim mrežama nije ni izbliza toliko dobro kao realno iskustvo sa brendom tokom niza godina. Instagram storiji predstavljaju priču o vama i vašim aktivnostima. I, s tim u vezi, ljudi koji prate vaš posao očekuju da vide zanimljive sadržaje, počev od slike, preko boomeranga, možda neke informacije sa haštagom i slično.
Dobar stori = Prvi utisak
Ipak, kada su videi u pitanju ovde je malo drugačija stvar. Kratak stori koji se snima za Instagram treba da bude što spontaniji, jer rezultati pokazuju da ljudi manje interaguju sa ozbiljnim storijima, snimljenim tako da je sve ,,sterilno“ upakovano, da nema grešaka niti spontanosti. Mnogima Instagram stori predstavlja problem, jer ne voli svako da se javno eksponira pogotovo ne na spontan i neorganizovan način. Mnogi brendovi angažuju influensere koji će snimati storije umesto njih, ali suštinski, influenseri svojom pričom upućuju na brend. Na primer angažujete određenog blogera ili influenserku koja će pričati o kozmetičkim proizvodima.
Linkovani stori DA ili NE?
Isto tako stori ne mora uvek da bude lične prirode može da sadrži informacije o brendu, kako neki proizvod nastaje, linkove ka sajtu (što je najnovija opcija, i dostupna određenoj grupi ljudi) i mnoge druge opcije. Ono što međutim nije preporučljivo kada je Instagram u pitanju je da preterana upotreba linkova u storijima vodi klijente van Instagrama pa se samim tim interakcija smanjuje.
Zato, akcenat je uvek zadržati klijenta na profilu ili u storiju. Čak iako se desi da u svom storiju linkujete ka drugim profilima, opcija vraćanja na Instagramu vas neće odmah vratiti na profil, već će voditi kroz iste profile do početnog sa kog je pretraga i krenula. Na ovaj način, Instagram osigurava da se klijenti neće gubiti po profilima i istovremeno pomaže firmama da zadrže klijente na svom storiju.
Uvod, Razrada i Zaključak
Stori (story) kako mu samo ime kaže predstavlja priču namenjenu ljudima koji prate naš profil, s tim u vezi kao i svaka priča, pa i ova, mora da ima uvod, razradu i zaključak. Uvod svake priče treba da obezbedi klijentima kontekst dešavanja i onoga što će videti na storiju. Suština uvodnog dela storija je da pomogne klijentima da se odluče da li će priču gledati ili ne. Naravno što je misteriozniji uvod, to će klijent duže gledati i druge storije. Ipak, treba voditi računa da uvod treba da omogući kratko upoznavanje i ostavi mogućnost odlaska sa storija ako to korisnik poželi.
Slika i/ili Video
U storije je dozvoljeno stavljati kako slike tako i video zapise. Svako ko gleda stori ima pred sobom oko 7 sekundi da pogleda sliku (toliko je vreme prikazivanja slike na ekranu) i oko 14 sekundi za video zapis. Uvek je moguće zaustaviti sliku ili video pritiskom na stori ako vam je promakao neki detalj. Predlozi koje daju iskusni marketing stručnjaci idu u pravcu dnevnog stori oglašavanja, i to otprilike oko 12 storija na 24 sata.
Ovo znači da u jednom danu tokom koga se obraćamo korisnicima i klijentima, optimalno je staviti oko 12 storija bilo da su slike ili video zapisi. Sve preko toga je previše, jer uvek moramo uzeti u obzir da nije naš profil jedini profil sa storijima i da ovo što vi čitate kao strategiju čita takođe još neko sa Instagram profilom.
Broj poruka = Uspešnost storija
Instagram storiji jesu dobri za interakciju sa samim profilom, gde na primer možemo usmeravati ljude sa storija na naš profil ili sa profila ponovo na stori ili čak na slanje poruka. Osim ako niste veoma uspešan brend koji na dnevnom nivou dobija više stotina poruka, najbolji način pratiti uspešnost storija je preko poruka koje se dobijaju na samom profilu. To mogu biti i poruke podrške ili jednostavno zadovoljstvo samim profilom, međutim, ako pričamo o poslu najbolje je imati poruke preko kojih klijenti nešto poručuju.
Instagram stori > Facebook stori
Zbog jednostavnosti i upotrebe alata, zbog dostupnosti informacija, jer zadire u život pojedinca, Instagram postaje mnogo efikasniji od Facebooka. Iako Facebook omogućava takođe live uključenja, Instagram zbog stori opcije nudi mogućnost da saznate nešto o tome što vas interesuje bez da premotavate ili čekate bilo šta. Sa neke druge strane, Instagram stori predstavlja lepo upakovanu priču narušavanja tuđe privatnosti, tačnije gde se tako nešto nagrađuje zarad bolje marketinške prodaje, pa su svi primorani da postanu deo javnosti, hteli to ili ne.
Kontakt i samo Kontakt
Ono što je svakako najbitnije održati u storiju je kontakt sa klijentima, bilo preko proizvoda, bilo preko aktivnosti koje su nužno vezane za naš posao. Takođe je bitno da uspostavimo ritam i doslednost u ponašanju, u cilju stvaranja navike. Usled pretrpanosti tržišta velikim brojem sadržaja čini se da nećemo više ići ni na emotivnu vezanost klijenata za naš brend, jer uvek postoji nešto bolje ili drugačije od onoga što nudimo.
Bitno je dakle izgraditi kod klijenata naviku u kontekstu toga da smo vidljivi u tolikoj meri da ni ne reaguju na konkurenciju. A storiji, u smislu interakcije i spontanog obraćanja klijentima tako nešto mogu da obezbede.