Facebook reklama – vodič za početnike

  • Početna
    /
  • Facebook reklama – vodič za početnike
facebook-reklama

Kako da se reklamiram na facebook-u je pitanje koje često dobijamo radeći sa klijentima. Zato, odlučili smo da napišemo kratak vodič na tu temu.

Facebook reklama je jedan od bitnijih faktora u razvijanju posla i u radu sa klijentima. Kao što znamo, Facebook odavno nije samo društvena mreža. Iako nam pruža značajne informacije o našim prijateljima i porodici, Facebook nudi i opciju reklamiranja. Ovo je posebno značajno za osobe koje najvećim delom posluju preko ove društvene mreže. Da bi Vaš proizvod bio viđen i prihvaćen, potrebna je dobra reklama. Dobru reklamu čine efektna slika i tekst, ali i taktično izabrana ciljna grupa, kao i interesovanja i ponašanje te ciljne grupe. S tim u vezi, nemoguće je napamet raditi Facebook reklamu, osim ako ne želite da bacate novac.

Naravno, da bi nešto od ovoga bilo moguće, potrebno je najpre pokrenuti opciju na Facebook-u za reklamiranje. Mi ćemo Vas provesti kroz sve korake neophodne za puštanje reklame, a u narednim tekstovima ćemo pojašnjavati i druge detalje. Preduslov za kreiranje reklame na Facebook-u je da imate lični profil i svoju stranicu. Sa ličnog profila oglašavanje nije moguće. Za to nam je potrebna stranica.

Stranica našim budućim klijentima treba da ponudi zanimljive i upečatljive sadržaje putem kojih će dobiti više informacija o onome što radimo. Zato, velika je greška, ako oglasimo stranicu pre nego smo je popunili. To je isto kao da delite flajere za piceriju i pozivate ljude da Vas posete, a kada dođu do Vas, ugledaju prazan lokal. Iz ovoga zaključujemo da naziv stranice nije dovoljan i ne govori ništa o Vama. Osim toga, i kada je stranica popunjena kvalitetnim sadržajima, klijenti žele da vide interakciju drugih ljudi sa Vašom stranicom ili sadržajem.

Ako su na stranici samo slike i oglasi, bez lajkova i komentara drugih ljudi, to će potencijalnom klijentu biti sumnjivo i brzo će odustati od Vas. Pored kvalitetnog sadržaja, bitan je i Vaš stil komunikacije sa klijentima. Kako je Facebook dostupan svima, imaćete priliku da sarađujete sa najrazličitijim grupama ljudi. Možete iskusiti i pozitivne i negativne komentare, i to je u redu, bitnije je kako ćete se postaviti i prema fanovima Vaše stranice i prema hejterima.

Kako da kreiram reklamu?

Kada smo zadovoljili neke osnovne preduslove, postavlja se pitanja kako podesiti Facebook reklamu. Ovo je mehanički deo čitavog procesa,  iako je u svojoj biti jednostavan, ume da se zakomplikuje kada targetujemo grupu ljudi kojoj želimo da prikazujemo neki deo teksta. Ali, više o tome u nekom od budućih blogova. Najpre je potrebno da kliknete u gornjem desnom uglu Faceboook stranice kao što je prikazano na slici i izaberete opciju Create Ads.

Slika 1. Izaberite opciju ,,Create Ads“

Klikom na ovu opciju sledeće što se otvara je stanje računa na Vašem računu. Nakon ovoga Vam se otvara stranica na kojoj treba da odaberete cilj Vaše reklame ili kampanje. Najčešće se bira opcija ,,Engagement” s obzirom da putem nje želimo da dobijemo više lajkova, šerova i komentara za post koji reklamiramo. Sledeće opcije su i ,,Traffic”, ,,Brand Awareness” i mnoge druge navedene na slici.

cilj-reklame

Slika 2. Cilj reklame (kampanje)

Ako smo na primer izabrali opciju ,,Engagement”, u okviru nje možemo izabrati šta želimo da pratimo kroz kampanju, da li ,,Post Engagement”, ,,Page Likes” ili ,,Event Responses”.

engagement-ads

Slika 3. Opcija koju dobijate kada izabere ,,Engagement”

Kliknemo na dugme ,,Continue” i otvoriće nam se sledeća strana, koja je u principu i najbitnija za reklamu. Na vrhu stranice imaćemo ponuđen naziv reklame ,,RS-18” i ovaj naziv možemo u svakom trenutku preimenovati, možemo na primer napisati ,,reklama za stranicu”.

ciljna-grupa

Slika 4. Kreiranje ciljne grupe

S početka oglašavanja nije nužno pisati nazive kampanja. Ali, ako na primer imamo tri kampanje i sve tri su pod nazivom ,,RS-18” nećemo ih razlikovati među sobom, već moramo uključivati dodatne opcije kako bismo videli o čemu se radi. Dakle, naziv kampanje pomaže u diferenciranju od drugih kampanja.

Kada smo upisali odgovarajući naziv, u delu ,,Audience” treba da izaberemo ili opciju ,,Saved audience” ili da kreiramo novi ,,Audience”. Ova opcija se odnosi na našu ciljnu grupu. Možemo unapred kreirati ciljnu grupu i sačuvati je za sve buduće reklame, a možemo je i kreirati na licu mesta. Ako na primer želimo da kreiramo, novu ciljnu grupu trebalo bi da obratimo pažnju na ,,Custom Audiences” najpre. Ova opcija nam olakšava targetiranje ljudi, ako već imamo njihove e-mail adrese. Dovoljno je uploadujemo dokument sa adresama i Facebook će samo ovim osobama prikazivati reklamu. Za početak ćemo ovu opciju preskočiti.

Sledeća opcija se odnosi na mesto naše ciljne grupe, a prikazana je opcijom ,,Locations”. Ova opcija nam omogućava da izaberemo zemlju, grad ili okolinu grada, gde želimo da se nam se reklama prikazuje. Kada biramo ciljnu grupu, možemo specifikovati i godine u odeljku ,,Age”. Nakon toga ćemo birati pol: ,,Male”, ,,Female” ili ,,All”. Sledeća opcija je ,,Language”, ovaj prostor možemo ostaviti praznim ako pretpostavimo da većina naše ciljne grupe ima Facebook na engleskom jeziku. Ovde se vrsta jezika upisuje samo u specifičnim situacijama, kada se obraćamo jako uskoj grupi ljudi.

Najbitniji deo reklame se odnosi na ,,Detailed Targeting” gde imamo opcije ,,Suggestion” i ,,Browse”. U delu ,,Suggestion” možemo navoditi imena Facebook stranica sa kojima je povezana naša ciljna grupa. U opciji ,,Browse” možemo videti ponuđene opcije poput ,,Demographics”, ,,Interesets”, ,,Behaviors” i ,,More Categories”, gde nam Facebook donekle olakšava posao nudeći nam potencijalne kategorije koje možemo izabrati za ciljnu grupu. Ako ubacimo 10 ili više interesovanja, dovoljno je da se interesovanja korisnika poklapaju sa najmanje jednim interesovanjem.

ciljna-grupa-interesovanja

Slika 5. Kreiranje ciljne grupe

Na primer, ako ubacimo nazive stranica ,,Đak sport” i ,,Adidas” mi ćemo doći  svojom reklamom do članova koji su lajkovali ili obe stranice ili samo jednu od njih. Složeniji nalozi koje možemo zadati Facebooku su putem opcije ,,Exclude”. Putem ove opcije zadajemo komandu da tražimo grupu ljudi koja je lajkovala stranice ,,Đak sport”, ,,Adidas”, a  želimo da isključimo one koji su lajkovali stranicu ,,Kappa”, na ovaj način dodatno sužavamo ciljnu grupu.

Na kraju imamo opciju ,,Connection type” gde dodatno definišemo grupu ljudi. Tu imamo tri opcije, od kojih se najčešće koristi opcija ,,Facebook pages”, iz koje možemo izabrati osobe koje su već lajkovale našu stranicu, koje nisu lajkovale stranicu ili osobe koje su prijatelji naših prijatelja. U zavisnosti od toga da li želimo da se obratimo fanovima ili novim korisnicima, izabraćemo odgovarajuću opciju. Na kraju toga ćemo kliknuti na ,,Save this audience” i time smo kreirali našu ciljnu grupu.

Sledeće što nam se nudi je ,,Placements” u okviru čega imamo ,,Automatic Placemenets (Recommended)” i ,,Edit Placement”.

mesto-oglasavanja-reklame

Slika 6. ,,Automatic Placemenets (Recommended)” i ,,Edit Placement”.

U okviru druge opcije možete izabrati mnogo detaljnije opcije poput toga da Vam se post prikazuje na Facebook-u i na primer Instagram-u, ali ne i na mestima na Facebook-u koji su rezervisani za novinske članke i video snimke. U opciji ,,Budget and Shedule” koja se odnosi na način plaćanja reklame izabraćemo ,,Lifetime Budget” umesto ,,Daily Budget” i u prazno polje upisati količinu novca. Za početak možemo staviti 11 dolara, a u odeljku ispod izabrati vreme trajanja reklame. U odnosu na 11 dolara, reklama može trajati najviše 5 do 7 dana, možda i manje, jer Facebook neće dozvoliti da reklama koja je plaćena tako malo, bude aktivna na primer mesec dana. Opcije koje postoje ispod opcije ,,Shedule” nećemo menjati, jer nam za sada ne trebaju. Po završetku i ovog dela posla kliknemo na dugme ,,Continue”.

Na sledećoj stranici bićemo u prilici da izaberem ,,Create New Ad” ili ,,Use Existing Post”. Šta god da izaberemo biće nam ponuđena Facebook stranica i Instagram profil. Zato, savet je da pored Facebook stranice imate i Instagram nalog koji će Vam pomoći da brže dođete do potencijalnih klijenata. Kartica ,,Create New Ad” će ponuditi opciju formata prikazivanja reklama. Poželjno je da imate jednu sliku, a ta opcija je automatski obeležena.

fb-stranica-instagram

Slika 7. Kartice ,,Create New Ad” i ,,Use Existing Post” (ispod ovih opcija biće ponuđena Vaša Facebook stranica i Instagram profil)

kreiranje-nove-reklame

Slika 8. Izbor slike i odgovarajućeg poziva za akciju

Nakon toga treba da izaberete sliku, napišete zanimljiv kratak tekst na temu reklame i ako želite odaberete poziv na akciju ,,Call To Action”. U ovom odeljku imate ponuđene opcije ,,No Button”, ,,Send Mesagge”, ,,Learn More” i ,,Shop Now“. U zavisnosti od toga da li hoćete da Vas klijenti pozovu, pošalju Vam poruku ili jednostavno saznaju više, izabraćete odgovarajuću opciju.

Ako ste na svojoj Facebook stranici već imali neku objavu, možete je izabrati u okviru opcije ,,Use Existing Post” i adekvatno dugme (po potrebi) za određenu akciju. Nakon toga se klikne na dugme ,,Confirm”, čime ste uspešno kreirali svoju prvu reklamu. Po kreiranju reklame, nakon 10 do 15 minuta, Facebook će Vas obavestiti da je Vaša reklama prihvaćena ili ima nekih poteškoća. Poteškoće se javljaju kada slika koju reklamirate ima previše teksta ili je po svojoj prirodi uznemiravajuća. Ako slika izgleda protivno pravilima Facebook reklame, mutna je ili propagira neki vid diskriminacije, neće biti prihvaćena za kampanju.

Ovim kratkim tutorijalom smo pokušali da Vas informišemo o procesu kreiranja kampanje na Facebook-u, a što će Vam pomoći da brže dođete do svojih klijenata. U sledećim tekstovima pojasnićemo kako izabrati interesovanja ciljne grupe putem proverenih metoda istraživanja. Na ovaj način ćete potpunije pristupiti targetiranju, a time će i kampanja biti uspešnija.

Podelite ovaj članak

Pročitajte ostale članke

Internet marketing

Google oglašavanje za neupućene

U današnje vreme, kada se sve pretražuje na internetu, oglašavanje postaje sve značajnije. Google oglašavanje je jedan od najefikasnijih načina da se dođe do potencijalnih

Pročitaj još

Kontaktirajte nas

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.