Facebook oglasavanje-targetovanje interesovanja ciljne grupe

  • Početna
    /
  • Facebook oglasavanje-targetovanje interesovanja ciljne grupe
facebook-oglasavanje

Facebook oglasavanje da bi bilo efikasno, zahteva i poznavanje interesovanja Vaše ciljne grupe. Interesovanja ciljne grupe su najčešće prikazana stranicama koje su lajkovali. Na osnovu sadržaja stranica koje su Vaši fanovi lajkovali možete zaključiti kakav sadržaj vole, koja su najčešće postavljena pitanja i najzanimljivije teme. Naravno, da bi taj saržaj bio koristan za Vaš posao, potrebno je da stranica sa kojom se poredite bude slična prirodi Vašeg posla.

Međutim da bi targetovanje bilo uspešnije možete targetovati i one stranice koje nemaju veze sa Vašom stranicom. Ako se Vaša stranica bavi prodajom ženskih tašni, a utvrdite da je veliki broj fanova lajkovao stranicu Milka čokolada, onda ćete ovu stranicu targetovati kao interesovanje Vaših pratilaca. Ovo jednostavno znači da targetovanjem specifične stranice obuhvatate i sve ostale ljude kojima bi se potencijalno svideo Vaš posao, iako deluje da su potpuno dve različite stranice. Kao što smo pomenuli u prethodnom tekstu, pored interesovanja možete targetovati i neke demografske karakteristike, pol, godine, ponašanje na Facebook-u i mnoge druge faktore.

Danas će nam fokus biti na interesovanjima Vaše ciljne grupe i kako ih uspešno možete koristiti ne samo za oglašavanje, već i za privlačenje ljudi i širenje posla. Neko opšte pravilo je da kriterijumi oglašavanja budu uopšteni, kada želite da ljudi čuju za Vaš brend (ovo i dalje znači da treba da poštujete pravila Facebook oglašavanja) i specifični kada želite da Vas prati konkretnija grupa ljudi. S početka razvoja posla i Facebook stranice, radićete na tome da razvijete svest o postojanju Vašeg brenda, pa tek onda targetirati određenu ciljnu grupu. Osim toga, nemoguće je znati interesovanja ciljne grupe, ako nemate dovoljno fanova i ne znate njihova interesovanja. Kroz tekst ćemo pojasniti određene metode za istraživanje interesovanja ciljne grupe, pod uslovom da već imate razvijenu stranicu (bar 200 lajkova na stranici).

Audience Insights-afiniteti ciljne grupe

Da biste uspešno pristupili opciji Audience Insights, potrebno je da pristupite Facebook Menager-u, a potom u padajućem meniju izaberete određenu opciju, kao na slici 1. i slici 2.

audience-insights

Slika 1. Audience Insights

 

ljudi-koji-su-lajkovali-stranicu

Slika 2. Ljudi koji su lajkovali stranicu

Nakon toga će se otvoriti prozor u kome možete podešavati različite parametre za analiziranje interesovanja Vaše ciljne grupe. Možete uneti ime države, broj godina, naziv Vaše stranice i prema tome možete zaključiti u sekcijama Page Likes i Location, koje stranice su lajkovali Vaši fanovi, kao i iz kojih gradova dolaze. Ovo je dovoljno za početak, ako želite detaljniju pretragu, ići ćete na opciju Advanced i dodatno podešavati jezik, ponašanje, finansijski status, bračni status i sl. Unošenjem ovih parametara dobijate detaljnije informacije o svojoj ciljnoj grupi i njihovim interesovanjima.

parametri-za-analiziranje-interesovanja-ciljne-grupe

Slika 3. Parametri za analiziranje interesovanja ciljne grupe

Facebook oglasavanje i Google pretraga

Drugi način za dolaženje do interesovanja Vaše ciljne grupe je jednostavno, Google pretraga. Sve što treba da uradite je da ukucate oblast svog brenda. Pa ako prodajete ženske tašne, ukucaćete na primer: ,,prodaja ženskih tašni” i posetite stranice koje su u vrhu pretraživača, a zatim pokušati da nađete njihovu Facebook stranicu. Kada je nađete, proverite samo da li je slobodna za targetiranje i to je sve. Razlog zašto neke stranice nisu dostupne za targetiranje je zato što imaju mali broj fanova ili nisu toliko poznate da bi ih Facebook uvrstio u svoje filtere. Nekada se dešava da ako ne ukucate pravilan naziv stranice, ona se neće ni pojaviti.

Šta lajkuju Vaši fanovi?

Sledeći način je da posetite profile osoba koje su Vam lajkovale stranicu, možete izabrati par fanova koji su na primer najaktivniji u komentarima i lajkovima na Vašoj stranici. Potom posetite njihov profil i izaberite opciju Likes, kao na slici. Nakon toga dobićete detaljno izlistane stranice koje je ta osoba lajkovala, nakon čega možete više zaključiti i o konkurentnim stranicama.

stranice-koje-su-lajkovali-vasi-fanovi

Slika 4. Stranice koje su lajkovali Vaši fanovi

Sugestije za stranice kada lajkujete novu stranicu

Pretpostavimo da ste otišli na profil osobe koja je Vaš verni pratilac, našli stranicu koja se takođe bavi sličnom tematikom kao i Vi i potom lajkovali tu stranicu. Ono što će Vam se pojaviti jeste niz sugestija za lajkovanje sličnih stranica, a što dalje možete iskoristiti za targetovanje interesovanja.

sugestije-za-stranice

Slika 5. Sugestija za lajkovanu stranicu

Stranice koje je lajkovala stranica koju ste lajkovali

Kada ste lajkovali neku stranicu, pored sugestija za lajkovanje drugih stranica sličnih toj, možete pristupiti i lajkovima te stranice koju pratite. Ova opcija se zove ,,LIKED BY THIS PAGE”, kao na slici.

liked-by-this-page

Slika 6. LIKED BY THIS PAGE

Kreiranje sugestiija

Facebook dozvoljava kreiranje sugestija u opciji koja se zove ,,Detailed Targeting”. Ovde možete ukucati naziv neke stranice i pod uslovom, da ona postoji u Facebook-ovoj bazi podataka, on će Vam ponuditi i druge slične stranice. To ćete dobiti izborom opcije ,,Suggestions”. Na slici se nalazi ime stranica poznatog biznismena i motivacionog govornika Tony Robbins-a, a ispod možete videti sugestije koje je Facebook ponudio, a koje su u vezi sa navedenom stranicom.

kreiranje-sugestija-kroz-detaljno-targetiranje

Slika 7. Kreiranje sugestija kroz detaljno targetiranje

Facebook Graph pretraga

Ovo je jedna od zanimljivijih metoda, jer Vam dozvoljava da ukucavate različite kriterijume i prema njima dobijate različite informacije o svojoj ciljnoj grupi. Potrebno je da u Facebook pretraživaču ukucate tačnu rečenicu kao na sledećim primerima i potom dodate ime Vaše stranice.

facebook-graph-pretraga

Slika 8. Facebook Graph pretraga

Nakon toga, u rezultatima ćete dobiti one stranice koje odgovaraju ukucanom kriterijumu. Rečenice koje možete koristiti za pretragu su sledeće:

  • Pages liked by people who like…
  • Pages liked by people who like (moguće je staviti i nazive dve stranice)…
  • Favorite interests of people who like…
  • Groups of people who like…
  • Pages liked by Marketers who like…
  • Pages liked by people over the age of 25 who like…
  • Pages liked by women who like…
  • Pages liked by men over the age of 25 who live in Serbia and who like…
  • Favorite interests of women over the age of 25 who live in Serbia and who like…
  • Movies liked by people who like…
  • Games played by people who like…
  • Favorite music of people who like…

Pretraga Facebook postova o određenoj stranici

Na sličan način možete videti ko je sve pisao o Vašoj stranici ili konkurentnoj stranici, tako što ćete u Facebook pretrazi ukucati sledeće ,,Post about…”(ime Vaše ili konkurentne stranice).

SAVET: Kada pretražujete stranice, trudite se da napravite razliku između onih koje imaju mnogo lajkova i mnogo aktivnih članova. Neka stranica može imati 15.000 lajkova, a tokom meseca aktivnih 1.000 ljudi. To takođe mnogo govori o sadržajnosti i značaju stranice. Da biste to proverili dovoljno je da odete u Audience Insights, kao na slici i ukucate ime stranice (koju i Facebook nudi u sekciji ,,Detailed Targeting”). Na primeru ,,AWeber” stranice saznali smo da stranica ima oko 60.000 lajkova, a tokom meseca je aktivno od 250.000-300.000 ljudi.

aktivni-clanovi-stranice

Slika 9. Aktivni članovi stranice

KOLIKA JE DOZVOLJENA VELIČINA CILJNE GRUPE: Idealna veličina ciljne grupe trebalo bi da se kreće od 100.000 do 150.000 ljudi. Kada je oglašavanje u pitanju, kao što smo sa početka rekli, bitno je da znate koji je cilj oglašavanja, da li privlačenje određene ciljne grupe ili širenje svesti o Vašem brendu. U drugom slučaju nećete toliko targetovati interesovanja koliko opšte kriterijume, na primer godine, pol, ponašanje korisnika. Preporuka je da puštate više manjih reklama za različitim kriterijumima i vidite koja od njih daje najbolje rezultate. Vodite računa i o dobu dana kada puštate reklamu, kao i koliko će reklama trajati. Ako ste stavili da reklama traje od nedelju do tri nedelje može se desiti da su ljudi već videli Vašu reklamu, zato bi valjalo s vremena na vreme menjati slike oglasa.

Za kraj možemo reći da je istraživanje interesovanja ciljne grupe dug i analitičan proces i može biti poprilično haotičan ako se odlučite da primenjujete sve navedene metode. Valjalo bi krenuti od jedne, najviše dve metode, pa ćete tokom vremena videti rezultate koje daju i da li ih vredi dalje koristiti. Možemo zaključiti da dobra reklama zavisi od toga koliko dobro poznajete ljude koji Vas prate. Ovo ne doprinosi samo Facebook oglašavanju, već i sadržajima Vaše stranice. Tek poznavanjem konkurenciije i strateškim osmišljavanjem sadržaja možete videti rezultate u svom poslovanju.

Podelite ovaj članak

Pročitajte ostale članke

Internet marketing

Google oglašavanje za neupućene

U današnje vreme, kada se sve pretražuje na internetu, oglašavanje postaje sve značajnije. Google oglašavanje je jedan od najefikasnijih načina da se dođe do potencijalnih

Pročitaj još

Kontaktirajte nas

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.