Društvene mreže se razvijaju tako da što bolje odgovore na potrebe korisnika. Samim tim, ako želite da privučete veći broj korisnika na vaš profil ili sajt potrebno je pratiti postojeće promene. Facebook i Instagram postaju nezaobilazni u razvijanju sopstvenog brenda, samim tim nije čudno što se marketing stručnjaci najčešće bave strategijama ovih mreža.
Sigurno ste već imali priliku da vidite da Facebook nudi mogućnost sponzorisanja stranice. Cilj ove kampanje je da se potencijalne usluge ili proizvodi koje nudite prikažu većem brojem ljudi. Ipak, broj lajkova na Facebook stranici više nije bitan i ne govori mnogo o kvalitetu vašeg brenda. Osim toga uz pomoć određenih programa možete lako kupiti lajkove na svojoj stranici i isto tako kupiti folovere na Instagramu.
U čemu je problem?
Neko ko poseti vašu stranicu može vrlo lako naslutiti o čemu se radi, ako broj lajkova dostiže 10000, a po postu imate najviše pet lajkova. Ovo je dokaz da vašu stranicu bez obzira na broj lajkova prati mali broj ljudi i da je još manji broj njih uključeno u bilo kakvu komunikaciju sa vama. Nakon promene koje su zadesile Facebook i nakon promene koje su uvedene u proces analize kvaliteta stranice, najčešće se uzimaju u obzir kontakti i veze koju su klijenti ostvarili sa stranicom. To dalje znači da samom promocije stranice koja će vam u najvećem broju slučajeva doneti lajkove na stranici, ali malo realnih veza i kontakta sa postovima na stranici, sam proces nije isplativ.
Prezasićenje i monotonija
Svaki korisnik Facebooka se gleda kao potencijalni korisnik i svakome od nas se bar jednom prikazao neki sponzorisani post spram interesovanja koje imamo, ipak to ne znači da ćemo na svaki sadržaj reagovati. Šta više, previše sponzorisanih sadržaja može isprovocirati sasvim drugačiju reakciju. Još jedna veoma iritantna novina koju je Facebook uveo je mogućnost sponzorisanih sadržaja kroz video sadržaje, nešto slično prikazivanju sadržaja na YouTubu. Snimak u jednom trenutku biva prekinut kako bi se prikazala vaša sponzorisana reklama. Iako će neki korisnici reagovati, u većini situacija reakcija korisnika je negativna, jer nisu tražili da u toku gledanja snimka budu presečeni nekom reklamom koja ih ne interesuje. Ova strategija je dobra samo u određenim situacijama, tako da za sada sponzorisanje stranice i sponzorisanje sadržaja preko videa ostavite po strani.
Pravilan izbor kampanje je bitan koliko i sam sadržaj
Kako Facebook gleda reakcije korisnika u vezi sa sadržajem stranice, logično je onda da loš odziv korisnika na reklamu takođe šalje određenu informaciju facebook analitici. Najpre, loše kreirana kampanja vas može koštati dodatnog novca. Pod loše kreiranom kampanjom mislimo ne samo na izbor neodgovarajućeg tipa kampanje spram onoga što želite da postignete (kao u ovom slučaju sponzorisanja stranice), već i na to kako je kampanja kreirana. O ovome smo pisali u našim prvim tekstovima o sponzorisanim sadržajima, u kojima smo napomenuli da je najbitnije izabrati adekvatnu ciljnu grupu, opredeliti se za prava interesovanja korisnika i mnoge druge filtere selekcije.
VRIŠTEĆA VELIČINA SLOVA
U poslednjih dve godine, Facebook je takođe pooštrio kriterijume kreiranja slike za sponzorisani sadržaj. Velika pažnja se pridaje kvalitetu slike, ali i veličini slova koje se upotrebljavaju. Facebook ne dozvoljava velike fontove, takozvane vrišteće veličine slova, kao ni loš kvalitet slike. S tim u vezi potrebno je potruditi se da sva obaveštenja o kampanji uklopite spram preporučene sugestije, koju obezbeđuje generator, posebno kreiran za to. Više o ovome možete saznati na linku:
Ovde je dovoljno uploadovati sliku koju planirate da postavite, a Facebook će na osnovu obeležnih polja pretpostaviti da li je ta veličina dobra ili ne i šta treba menjati. Imajte na umu da slika koja na sebi ima mnogo tačaka, zareza ili nekih drugih simbola može takođe biti prepoznata kao tekst. O ovim faktorima vredi razmišljati sa početka kreiranja kampanje.
Budžet i posledice
Posledice nepoznavanja Facebook marketinga su najpre vezane za budžet. Loše kreirane Facebook reklame se neće prikazivati velikom broju ljudi, osim ako to dodatno ne platite. Sa druge strane, odziv od strane korisnika će svakako biti mali, budući da to što radite se ne poklapa sa preporukama o tome kako Facebook post treba da izgleda. Ovo se takođe vezuje i za sponzorisanje Facebook stranice, s tim da neće biti problema u narušavanju pravila sponzorisanja, koliko u nemanju reakcije od strane korisnika.
Prezasićenje reklamama, zahteva potpuno novi i drugačiji pristup marketingu, tako da fokus treba stavljati na sadržaj i na sponzorisanje postova, ne stranice. U kreiranja postova opet postoje posebna pravila koja se tiču dužine teksta, izgleda slike, takođe i boja koje se koriste. Ipak, jedan spozorisani post neće dati pozitivne efekte bez izgrađene komunikacije sa korisnicima stranice. Jedina informacija koju Facebook dobija kada je kampanja dobra je da je određeni sadržaj bio prepoznat od strane ciljne grupe. Ovo može da vam bude smernica u daljem kreiranju sadržaja kako biste podigli kvalitet organskog reacha.
Ništa bez emocija
Na duže staze, iako plaćanje oglašavanja ima smisla, veći fokus se stavlja na prirodu sadržaja i prirodu formirane veze između stranice i korisnika. Svakako da se jednim delom komunikacija stranice i korisnika izgrađuje kroz sponzorstvo, najvećim delom se izgrađuje kroz aktivnosti na stranici.
Najznačajnije aktivnosti na stranici koje se ne odnose samo na objavu sadržaja najviše imaju veze sa komunikacijom korisnika. U ove aktivnosti se ubraja odgovaranje na komentare korisnika, pravovremeno odgovaranje na poruke, kao i preporuke korisnike koje svedoče o kvalitetu vašeg posla. Zajedničko i Instagramu i Facebooku je redovno objavljivanje zanimljivih sadržaja i kvalitetnih slika koje nisu nužno usmerene na promovisanje usluge ili proizvoda, već su usmerene na pomoć korisnicima.
Zanimljiv sadržaj
Bitno je da objavljujete sadržaj koji će vašoj ciljnoj grupi pružiti zanimljive i korisne informacije. Znimljiv sadržaj mora biti u kontekstu određenih vrednosti koje su zajedničke vašem proizvodu i ciljnoj grupi. Tako ostvarujete emotivnu vezu između ciljne grupe i brenda što je na duže staze mnogo važnije od sponzorisanja stranice. U vašem je cilju ne samo da ostvarite, već i održite kontakt sa korisnikom, a u tome vam neće pomoći spozorisanje stranice.
U nekom narednom periodu razvoja digitalnog marketinga očekuje se njegova humanizacija. Ovo se prvenstveno odnosi na posvećivanje pažnje korisnicima koji su zaista zainteresovani za vaš proizvod umesto kvantitativnog povećanja broja pratilaca ili lajkova. U budućnosti će marketing dobijati kvalitativnu karakteristiku baziranu na iskustvima korisnika i njihovoj vezi sa proizvodom ili osobom koja stoji iza usluge koje nudi.
Naša sugestija je da ne obraćate pažnju na broj folovera i lajkova na stranici, jer oni ne govore mnogo o vašem poslu. Umesto toga stavite fokus na sistem vrednosti i znanja koja će pomoći ciljnoj grupi da reši određeni problem, a koristeći vaš proizvod ili uslugu.