Instagram algoritam – personalizovani news feed

  • Početna
    /
  • Instagram algoritam – personalizovani news feed
instagram-algoritam

Prema podacima kompanije Instagram, korisnici imaju mnogo bolji pregled svojih news feed-ova samo zato što je algoritam za pretraživanje informacija promenjen. Naime u julu 2016. godine Instagram je odlučio da ukine hronološki algoritam po kome su se postovi profila koji se prate prikazivali spram vremena objave. Iako su korisnici bili nezadovoljni tom odlukom, prema statistici dobijenoj na osnovu istraživanja ponašanja korisnika, nakon uklanjanja hronološkog algoritrma, korišćenje ove mreže se povećalo.

Zapravo, prethodni Instagram algoritam je uspeo da dovede do toga da korisnici ne vide oko 70 % svih postova i 50% postova koje objavljuju prijatelji. Iako to na prvi pogled nije bilo alarmantno korisnicima, kompaniji ipak jeste, pa je Instagram odlučio da uvede promene, koje se tiču interesovanja i generalno učestvovanja na određenim postovima.

Personalizovani news feed

Na osnovu toga koliko korisnici provede vremena u interakciji sa određenim profilima, Instagram zaključuje da je prioritetnije da se prikazuju postovi i sadržaji tih profila. Na taj način svaki korisnik ima na neki način personalizovani news feed. Iako se dešava da više korisnika prati jedan profil, ne znači da će news feed svakog korisnika izgledati isto.

Učestalost pojavljivanja sadržaja nekog profila takođe zavisi od stepena interakcije, posete profila, lajkova, komentara, čuvanja tih sadržaja i slično. Može se dakle reći da Instagram algoritam obuhvata tri glavna faktora, a to su:

Interesovanja korisnika

Spram interesovanja korisnika, Instagram će birati određene sadržaje, reklame i profile koji će se pojavljivati u news feed-u.

Vreme objave postova

Ovaj hronološki segment algoritma se još uvek poštuje, ali u manjoj meri nego pre dve godine. Prema ovom kriterijumu, najpre se pojavljuju postovi koji su relevantni po reakcijama korisnika, što znači da mogu biti stariji i do tri dana. To dalje znači da se može desiti da korisnik propusti novije objave, ali ako je u pitanju profil koji se učestalo prati, imaće mogućnost da vidi i novije i starije objave tog profila.

Odnos ili veza koja se izgrađuje sa samim profilom

Malo čas pomenute reakcije na određeni sadržaj će rezultirati porukom Instagram algoritmu da se korisnicima više dopada jedan specifičan sadržaj, što će dalje grupisati sve ostale sadržaje. Ovi faktori predstavljaju glavne elemente algoritma, ali je potrebno razmotriti i neke druge elemente, kao što je frekventnost.

Frekventnost i manipulacija najrelevantnijim sadržajima

Frekvenstnost se posmatra u kontekstu ne samo boravka na ovoj mreži, već i u kontekstu korišćenja same aplikacije. Instagram će pokazivati samo najbolje postove, od prošle posete Instagram profilu. Na ovaj način Instagram pokušava da zadrži korisnike što duže na ovoj mreži.

Jedna od novijih promena na ovoj platformi omogućiće uploadovanje snimaka koji će biti duži, a najavljuju se i neke druge promene poput InstaTube-a, sve ovo govori u prilog tome da je njihov cilj da zadrže ljude aktivnim. Najbolji način održati korisnika aktivnim je da u trenutku pristupa na platformu dobije najrelevantniji i najzanimljiviji sadržaj koji će ga naterati da se više anagažuje u pretraživanju sličnijih sadržaja.

Ako se dešava da sa svog profila korisnik prati više hiljada drugih profila, ovo je još jedan od pokazatelja da nije moguće da se u jednom trenutku pojave svi postovi svih profila istovremeno, zato je potrebno prikazivati samo one najrelevantnije. U suprotnom će to odbiti korisnika od korišćenja ove društvene mreže. Dakle, ono što Instagram radi je merenje aktivnosti korisnika spram različitih profila i sadržaja i na osnovu toga određuje prioritete.

Tipovi reakcija, pretraživanja, zajedničke interakcije

Isto tako, na nekom globalnom nivou, Instagram će više vrednovati one sadržaje koji imaju veći broj reakcija, bilo da se odnose na lajkove, ili komentare, mada po težini komentari nose više bodova, jer zahtevaju veću aktivnost korisnika.

Instagram posmatra i sadržaj i načine pretraživanja. Svaki put kada korisnik ukuca u pretraživaču  ime nečijeg profila, time šalje signal platformi da bi želeo više da vidi taj sadržaj. Naravno i ovde postoje razlike, jer nije isto ako se nešto pretražuje samo jednom ili više puta.

Isto tako, Instagram posmatra i reakciju ljudi koji su povezani sa Vašim profilom, gde Vas taguju ili na kojim postovima imate neku zajedničku interakciju, to je takođe pokazatelj nekih zajedničkih interesovanja. Može se reći da se od reakcija korisnika analiziraju lajkovi, šerovi, posete profilima, komentari, pretraživanja profila, zajedničke interakcije, čuvanje određenih sadržaja na svom profilu, pa čak i pregledavanje storija.

Promene na Instazood-u

Jedna od novijih opcija koja se pojavila na Instazood-u (Instagram botu koji Vam donosi više followera, o čemu možete pročitati u našem tekstu) je i opcija gledanja storija. Ovo znači da Instazood pretpostavlja da ako gledate često nečije storije na Instagramu da će to vremenom izazvati pažnju sa tog profila, što je recimo jako dobro za Vaš posao. Međutim kako je nemoguće pogledati storije svih profila, Instazood bot to radi za Vas.

Video i foto sadržaj

Isto tako nemaju istu težinu sadržaji koji su u formi fotografije i u formi videa. Video sam po sebi dobija mnogo veći reach, tačnije pokazuje se većem broju ljudi, pa je samim tim i veća verovatnoća da veći broj ljudi čuje za profil i interaguje sa njim.

Haštagovi – prozor u nesvesno

Pored svih ovih parametara, Instagram je od skoro uveo i pretraživanje prema haštagovima, tačnije mogućnost da se prate objave sa određenim haštagom. To otprilike izgleda kao da ste zapratili nečiji profil, samo što umesto naziva profila vidite naziv haštaga. Ova opcija je ništa drugo do grupisanje postova različitih profila na osnovu jednog zajedničkog faktora. A taj zajednički faktor je interesovanje korisnika.

Haštagovi su prozor u nesvesno i lako se mogu iskoristiti u marketinške svrhe. Korisnici na osnovu svojih interesovanja pristupaju velikom broju različitih profila koji im mogu ponuditi niz raznovrsnih sadržaja na tu temu. Na primer, na Instagramu možete zapratiti haštag ,,#obuća“ i potom pratiti objave različitih profila koji se bave prodajom ili izradom obuće.

Tako korisnici postaju zadovoljni upotrebom aplikacije, jer im omogućava da brže dođu do onoga što im je potrebno, a Instagram opet dobija dodatne informacije o daljem sortitanju sadržaja. Suštinski gledano, ova aplikacija ne bi postojala da nije uspela da prilagodi sadržaje drugih profila interesovanjima korisnika.

Jedino personalizovana podešavanja omogućavaju da korisnik bude u potpunosti zadovoljan. Sa druge strane ne treba ograničavati korisnike samo na to, pa Instagram omogućava korisnicima aplikacije da u svakom trenutku razmatraju neke druge video ili foto sadržaje koji su trenutno najpopularniji. Na taj način se održava relevantnost činjenica i zadovoljavaju potrebe korisnika što su razlozi sve veće popularnosti ove društvene mreže.

Podelite ovaj članak

Pročitajte ostale članke

Internet marketing

Google oglašavanje za neupućene

U današnje vreme, kada se sve pretražuje na internetu, oglašavanje postaje sve značajnije. Google oglašavanje je jedan od najefikasnijih načina da se dođe do potencijalnih

Pročitaj još

Kontaktirajte nas

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.