Instagram je u 2018. godini postao jedna od vodećih platformi za razvijanje posla. Sve veći broj poslodavaca uviđa značaj reklamiranja na Instagramu, budući da za malo novca možete napraviti dobar posao, pogotovo u Srbiji, gde je oglašavanje jeftinije nego u drugim zemljama.
Biznis aplikacije o kojima pričamo u današnjem tekstu su osmišljene sa ciljem olakšavanja posla, kako korisnika tako i kompanija. Instagram odavno nije samo aplikacija, to je moćan alat za građenje zajednice ljudi koji će pratiti Vaš brend.
Međutim, da biste se izdvojili iz većine, Instagram nije dovoljan, potrebno je koristiti i druge aplikacije koje osim što ,,jedu” memoriju telefona, u velikoj meri olakšavaju korišćenje Instagrama.
Koje su to aplikacije koje obavezno morate koristiti? Ove aplikacije su postale nezaobilazan dodatak za razvijanje posla, pa se pripremitite da ih iskoristite maksimalno, spram potreba posla i Vaših fanova.
Biznis aplikacija broj 1. – Flipgram
Prva u nizu aplikacija je Flipgram. Ova aplikacija omogućava prikaz slika u formi kraćeg video zapisa, nešto poput slideshow-a, što je naročito dobro ako imate posao koji se bavi prodajom garderobe, ako imate restoran ili držite frizerski salon.
Veoma brz i jednostavan način da prikažete više slika odjednom, bez parcijalnog postavljanja što nekada jeste dobra strategija, ali nije uvek. Instagram je i nastao sa ciljem zadovoljavanja potrošačkih potreba koje nažalost idu do toga da marketing stručnjaci daju sugestiju da je bolje staviti više slika u video nego ih uploadovati jednu za drugom.
Biznis aplikacija broj 2. – Layout
Layout aplikacija Vam omogućava da stavite više slika u jednu, napravite kolaž, birajući odgovarajuće okvire, senku i formu po kome će fotografije biti rasporođene. Uz mnoštvo različitih filtera, korisnici imaju mogućnost da naprave zaista lepe i kreativne kolaže koji će definitivno oduševiti i njihove fanove.
Mogućnost kombinovanja slika je kapaciteta do maksimum devet slika. Dobra strana ove aplikacije je jednostavnost i besplatno skidanje. Nema plaćanja, mnogo opcija i na kraju, jednostavnost je idealno za posao.
Biznis aplikacija broj 3. – Instasize
Problem skoro svake osobe koja koristi Instagram je i oblik slike. Naime, sigurno Vam se barem jednom desilo da fotografija koju ste hteli da uploadujete na svoj profil bude nepregledno isečena. Ovako nešto onemogućava uploudovanje cele slike na Instagram, što je veoma frustrirajuće ne samo za korisnike, već i kompanije koje promovišu svoj posao.
Iako je ovaj problem rešen preko Canve, koja na samom početku rada na slikom nudi oblik koji odgovara Instagramu, nije na odmet da znate za Instasize aplikaciju. Ova aplikacija Vam pomaže da uploadujete punu veličinu slike na Instagram bez gubljenja većeg dela fotografije. Istovremeno, ova aplikacija pruža i mnoge druge usluge, poput filtera, okvira za fotografije i drugih opcija koje Vam pomažu da slici dodate senku, promenite boju ili je urediti prema svom ukusu.
Biznis aplikacija broj 4. – Repost
Repost aplikacija je jedna od prioritetnih aplikacija o kojoj treba ozbiljno razmisliti, bilo da imate privatan profil ili sopstveni posao. O čemu se zapravo radi? Kao što verovatno već znate, Instagram ne nudi mogućnost deljenja tuđih sadržaja na svom profilu, kao što je to slučaj sa Facebook-om.
Međutim, repost aplikacija pomaže u tome da određeni sadržaj koji Vam se dopadne podelite svojim korisnicima, tako što ćete tu osobu putem heštaga pomenuti i na neki način obavestiti da je njen sadržaj podeljen. U slučaju velikih kompanija, ovi repostovi ne služe mnogo čemu, pošto takve kompanije imaju previše followera da bi razmišljale o svakom repostu.
Ukoliko gradite posao, korisnije je da se povežete sa nekom kompanijom sa sličnim brojem followera kako bi repost sadržaja imao smisla i bio efektan po posao. U slučaju da imate restoran, a repostujete coca-cola video, neće mnogo imati odziva, osim što ljudi znaju da je to coca-cola. Van toga ne dobijate ništa. Naravno, i da nemate posao preko Instagrama, repostovanje je odličan alat da podelite nešto sa prijateljima, bez pojedinačnog slanja sadržaja kroz poruke.
Biznis aplikacija broj 5. – VSCO
VSCO aplikacija ima funkciju dodavanja efekta na već postojeću sliku. Ona fotografiji daje takav izgled da deluje da je fotografija uslikana u nekim realnim uslovima. Možemo reći da ova aplikacija daje efekat prirodnijeg izgleda fotografije.
Biznis aplikacija broj 6. – Prisma
Ako sa druge strane volite umetničke obrade fotografija, aplikacija Prisma može pomoći u tome, jer nudi sjajne filtere koje imitiraju određene umetničke stilove. Izuzetno jednostavna aplikacija za upotrebu i uz to, besplatna.
Biznis aplikacija broj 7. – Boomerang
Boomerang je sledeća ,,must have” aplikacija, i za privatne korisnike, i za kompanije. Kada pokrenete ovu aplikaciju dešava se da uslika par slika i prikaže ih u formi videa. Finalno, dobijete jedan kraći video. Ovo je odlično za svaku vrstu biznisa, pogotovo ako predstavlja fazu kreiranja nekog proizvoda.
Na primer, držite kafić i napravite kratak boomerang kako sipate kafu u šoljicu. Idealno za sve koji prate Vaš rad, jer pre svega ne traje dugo i prikazuje taman onoliko da ih zainteresuje da istražuju profil. Suština Boomeranga je da uhvatite momenat koji zaista prenosi delić atmosfere sa posla, u suprotnom može biti dosadan i već viđen.
Biznis aplikacija broj 8. – Later
U slučaju da tokom dana treba da objavite više fotografija vezanih za posao, a niste u mogućnosti da baš tada objavite fotografiju, postoji rešenje i za taj problem. U pitanju je Later aplikacija koja Vam omogućava da više slika uploadujete, a onda ih unapred organizujete kada će se koja pojaviti. Na taj način, slika se u zakazanom vremenu pojavljuje na profilu bez Vašeg neposrednog angažmana.
Biznis aplikacija broj 9. – Afterlight
Za umetnike i one koji se tako osećaju, postoji i aplikacija Afterlight, koja nudi čak 74 filtera, 78 tekstura i 128 različitih okvira za fotografije, što je više nego dobar trik za Vaš biznis za samo 0 dinara.
Biznis aplikacija broj 10. – Instazood
Još jedan bitan dodatak Instagramu je i Instazood program koji povećava broj Followera na profilu. Ako ste negde videli naslove poput ,,Kako da dobijete 400 novih followera za pet dana”, to nije prevara, zapravo, to je prava stvar za razvijanje posla na Instagramu, budući da dobijate prave korisnike, a ne botove. Program funkcioniše po sistemu imitacije.
Program imitira Vašu aktivnost na Instagramu, on lajkuje i komentariše tuđe fotografije, i isto tako followuje i druge korisnike. Drugi korisnici uzvraćaju na to, i tako dolaze u dodir sa Vašim poslom. O podešavanjima Instazood-a ćemo pisati detaljnije u sledećem tekstu. Do tada, razmislite koja aplikacija je najpraktičnija za Vaš posao, oprobajte nove pristupe u poslu, a možda baš jedna od ovih aplikacija bude od koristi.